Stało się – znaleźliśmy wymarzoną pracę. Zanim jednak przejdziemy do wykonywania obowiązków dla naszego nowego pracodawcy, czeka nas jeden, bardzo ważny etap. Chodzi o wybór formy zatrudnienia i negocjację warunków umowy.
Informacje, jakie powinna zawierać każda umowa o pracę
Art. 29 Kodeksu Pracy określa kluczowe postanowienia umowy o pracę. Zgodnie z nią, tego typu dokument zawierać powinien informacje odnośnie:
Rodzaju pracy
Terminu jej rozpoczęcia
Miejsca wykonywania
Wymiaru czasu pracy
Wynagrodzenia
Warto zdawać sobie sprawę z faktu, że powyższe elementy powinny zostać jednoznacznie ustalone przez strony stosunku pracy jeszcze przed jej podpisaniem tak, aby zarówno kandydat na pracownika, jak i potencjalny pracodawca odpowiednio zabezpieczyli swoje obowiązki.
Przed podpisaniem umowy o pracę
Pamiętajmy, że umowa o pracę powinna zostać zawarta na piśmie. Nie ma przeciwwskazań, by podpisać ją ze znacznym wyprzedzeniem w stosunku do terminu rozpoczęcia wykonywania obowiązków.
W terminie 7 dni od zawarcia umowy o pracę, pracodawca jest zobowiązany o pisemnym poinformowaniu nowego pracownika o kwestiach takich, jak:
Obowiązująca dobowa oraz tygodniowa norma czasu pracy
Wymiar przysługującego urlopu wypoczynkowego
Obowiązująca długość okresu wypowiedzenia umowy o pracę
Częstotliwość wypłaty wynagrodzenia
Układ zbiorowy pracy, którym jest objęty
Na tym etapie, pracownik zobowiązany jest także do wykonania badań wstępnych oraz przejścia szkolenia BHP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *