Jakich benefitów oczekują sami pracownicy?
Mamy rynek pracy pracownika. Jak więc najlepiej zachęcić potencjalnych kandydatów do tego, aby podjęli zatrudnienie właśnie w naszej firmie?
Na pierwszy rzut oka odpowiedź jest prosta – świadczeniami pozapłacowymi, czyli tak zwanymi benefitami pracowniczymi. Jednak jak wybrać te odpowiednie? Jakie są najbardziej pożądane przez pracowników. Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie w niniejszym tekście. Okazuje się bowiem że pracownicy najbardziej cenią te świadczenia dodatkowe, które zapewniają im większe poczucie bezpieczeństwa na co dzień. Tak więc do doskonale znanych pakietów prywatnej opieki medycznej, karnetów dających dostęp do klubów fitness dołączyły np. ubezpieczenia pozwalające na skorzystanie z ochrony prawnej często w systemie 24 godziny na dobę.
Pracownicy niezwykle cenią sobie to nowatorskie rozwiązanie, ponieważ koszty związane z usługami prawnymi są często nie lada obciążeniem dla domowego budżetu. W ramach takiego pakietu prawnego można uzyskać nie tylko samą poradę, ale także zlecić napisanie pisma oraz kontakt z administracją publiczną, a także, jeśli konieczna jest sprawa w sądzie, można liczyć na pomoc radcy prawnego czy adwokata. Taki rodzaj ubezpieczenia pozwala nam dochodzić swoich praw zarówno w sytuacji prywatnej np. reklamacja za odwołany lot, jak i w sprawach związanych z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej. Ma to szczególne znacznie dla osób samozatrudnionych, które zobligowane są do prowadzenia własnej firmy a ich stosunek pracy stanowi kontrakt z pracodawcą.
Ponadto badania wskazują, że objęcie kadry takiego typu ubezpieczeniem znacznie zmniejsza absencje spowodowane załatwianiem spraw sądowych oraz urzędowych, a także podnosi poziom samej pracy, ponieważ ewentualne problemy natury prawnej możemy zlecić fachowcom, nie martwiąc się o wysokie koszty takiej usługi.
(MM / Fot. Pixabay/cc0)