Jak wybrać multiagencję, żeby nie żałować?
Prowadzenie agencji ubezpieczeniowej to biznes, który przyciąga duże ilości klientów oraz potencjalnych pracowników. Jednak warto wiedzieć, na co zwrócić uwagę przy wyborze partnerów biznesowych, aby współpraca układała się harmonijnie?
Absolutnie podstawową sprawą jest posiadanie różnorodnej oferty produktów pochodzących z różnych towarzystw ubezpieczeniowych. Logicznym jest bowiem, że osoba wybierająca się do multiagenta chce mieć wybór zarówno spośród różnych rodzajów usług, jak i firm, które je oferują. Nadal dużą popularnością cieszą się ubezpieczenia uważane za podstawowe, jednak z roku na rok przybywa klientów, którzy interesują się ubezpieczeniami specjalistycznymi. Dlatego warto i je mieć w swojej ofercie jednocześnie podnosząc swoją konkurencyjność względem innych podmiotów świadczących usługi ubezpieczeniowe. Podpisując umowę z multiagencją, zwróć więc uwagę ile towarzystw ma w ofercie i jakie rodzaje ubezpieczeń oferuje? Nie mniej ważne jak szeroka oferta jest wsparcie, jakie multiagencja oferuje agentowi. Oczywiście większość towarzystw ubezpieczeniowych zapewnia albo wsparcie infolinii, albo menedżera regionu a czasem i jedno i drugie. Jednakże warto sprawdzić, czy sama multiagencja wykazuje się czymś w tym zakresie. Często taka pomoc oszczędza dużo czasu. Warto więc dowiedzieć się wcześniej czy możemy na nią liczyć? Zwróćmy też uwagę na dostępne narzędzia informatyczne tj. system wystawiania faktur, rozliczeń czy platformę szkoleń online. Nie mniej ważny jest także praktyczny kalkulator do obliczania składek. To narzędzia, które znacznie ułatwiają pracę i czynią ją sprawniejszą.
(MM / rauschenberger / pixabay)