Rozporządzenie RODO utrudnia pracę agentów ubezpieczeniowych
I nie chodzi tutaj jedynie o konieczność poinformowania swoich klientów o wprowadzonych zmianach. Także samo pozyskiwanie klientów jest utrudnione. Czy istnieje jakieś rozwiązanie?
Za utrudnienia odpowiada konieczność uzyskania wyraźnej zgody na prowadzenie działań związanych z marketingiem oraz sprzedażą. Problem nie dotyczy oczywiście tylko pośredników ubezpieczeniowych, ale wszystkich przedsiębiorców, którzy aktywnie zajmują się pozyskiwaniem nowych klientów zainteresowanych oferowanymi przez nich produktami oraz usługami. Jednak stosunkowo najtrudniej mają osoby, których oferta opiera się na bezpośrednich kontaktach międzyludzkich. Bardzo często całość działań sprzedażowych musi ulec znaczącym zmianom. Za przykład może tutaj posłużyć sytuacja, kiedy znajdujemy dane kontaktowe na stronie internetowej. Niestety ich umieszczenie nie jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie żadnych ofert. W tej sytuacji na znaczeniu mogą zyskać szeroko zakrojone działania reklamowe skierowane do anonimowych klientów. Jednakże z racji, iż są one kosztowne nie stać na nich każdego małego oraz średniego przedsiębiorcę. Dodatkowo nie sprawdzają się one we wszystkich branżach, a w niektórych są nawet niewskazane. To wszystko może sprawić, że całość działań związanych z pozyskiwaniem klientów stanie się nie tylko bardziej czasochłonna, ale wymagać będzie zupełnej zmiany podejścia. Czas pokaże jak agenci ubezpieczeniowi oraz inni przedsiębiorcy rozwiążą ten problem?
(MM / Fot. Pixabay/cc0)